czwartek, 19 maja 2016

Prażonki, pieczonki w warunkach domowych

Pyszne ziemniaczki duszone z burakami, cebulą, marchewką, kiełbaską i boczkiem, podawane z kefirem. Mniam <3 Tradycyjnie danie to przygotowywane jest w żeliwnym naczyniu zakręcanym na śrubę i pieczone nad ogniskiem, ja jednak chciałam Wam pokazać że można je przygotować również w warunkach domowych i nadal jest doskonałe :) Zapraszam do przygotowań!



Składniki:

1 łyżka smalcu
1 kg ziemniaków, obranych i pokrojonych w łódeczki
1 marchewka, obrana i pokrojona w krążki
1 burak, obrany i pokrojony w cienkie łódeczki
3 cebule, pokrojone w ósemki
250 g kiełbasy podwawelskiej, pokrojonej w krążki
200 g wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
pęczek koperku
pęczek natki pietruszki
sól, świeżo mielony pieprz

Do podania:

kefir
CZAS PRZYGOTOWANIA: 100 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

Przygotowanie:  Przygotowujemy żeliwną gęsiarkę (można zastąpić innym szczelnym naczyniem z grubymi ściankami). Wszystkie składniki układamy ciasno warstwami: smalec, połowa ziemniaków, szczypta soli i pieprzu, połowa cebuli, kiełbasa i boczek, marchewka, burak, druga połowa ziemniaków, szczypta soli i pieprzu, druga połowa cebuli. Na wierzch kładziemy pęczek koperku i natki pietruszki, całość szczelnie przykrywamy folią aluminiową, błyszczącą stroną do dołu. Kładziemy pokrywkę i stawiamy na kuchence. Dusimy na małym ogniu (u mnie na 3 z 9) przez 1,5 godziny, aż warzywa zmiękną. Przed podaniem dokładnie mieszamy. Podajemy z kefirem. Smacznego! :)


4 komentarze:

  1. Uwielbiam! <3 Taka pyszna prostota :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam, to jedno z moich ulubionych dań od lat :)

      Usuń
  2. Co za danie! Wyśmienite! Po takim nie można być głodnym :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaki dzieciństwa.Babcia zawsze takie pyszności robiła.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: