środa, 8 kwietnia 2015

Syrop z melisy

Smaczny syrop ze świeżej melisy, idealny do herbaty lub do rozcieńczania z wodą :) W taki sam sposób można przygotować syrop z mięty. Przepis znaleziony na stronie Diany Volkhovej. Zapraszam do przygotowań!


Składniki na 1 butelkę 500 ml:

1 szklanka liści melisy
500 g cukru
500 ml wody
1/3 łyżeczki kwasku cytrynowego

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY


Przygotowanie: W garnku umieszczamy listki melisy, zalewamy wodą. Podgrzewamy na średnim ogniu przez około 10 minut. Przecedzamy, listki wyrzucamy. Do wody z gotowania melisy wsypujemy cukier i podgrzewamy, często mieszając, aż do całkowitego rozpuszczenia cukru. Wsypujemy kwasek cytrynowy, mieszamy i przelewamy do butelki, zakręcamy. Odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Gotowe! :)

Domowy Wyrób

3 komentarze:

  1. fajny pomysł na domowy syropek uspokajający ;) Pytanie ...jaką on ma przydatność do spożycia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja go przechowuję w lodówce; myślę że max 2 tygodnie przechowując w lodówce (u mnie się raczej tak długo nie utrzyma), z drugiej strony to tylko woda, napar z ziół i cukier :)

      Usuń
  2. nie powinien się wcale zbyt szybko psuć, ale wiadomo, nie ma co trzymać za długo

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: