poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Tarta stracciatella

Srata-tata czyli tarta stracciatella :) 
Zapraszam na tartę z białej czekolady i mleka skondensowanego z wiórkami czekolady mlecznej i gorzkiej. Przepis na tę tartę znalazłam na stronie ŚWIAT WYPIEKÓW. Już prawie miałam zrezygnować z pieczenia, bo nigdzie nie mogłam kupić mleka skondensowanego.. Udało mi się dopiero w 5 z kolei sklepie. Czy mleko skondensowane stało się jakimś wyjątkowo ekskluzywnym produktem? Tak czy siak, w końcu dostałam wszystkie potrzebne składniki, a oto rezultaty :)


Spód:
240g mąki pszennej
120g drobnego cukru
2 łyżki kakao
szczypta soli
100g zimnego masła
1 zimne jajko

Masa:
200g białej czekolady
10g żelatyny
odrobina zimnej wody
250ml słodzonego mleka skondensowanego
125ml śmietany kremówki
kilka kostek mlecznej i gorzkiej czekolady

CZAS PRZYGOTOWANIA: 240 MIN
(w tym czas tężenia masy w lodówce)
POZIOM TRUDNOŚCI: ŚREDNI

1. Na początek przygotujemy spód. Wszystkie suche składniki dokładnie ze sobą mieszamy, następnie dodajemy pokrojone w drobną kosteczkę masło. Ucieramy, po czym dodajemy jajko. Mieszamy wszystko razem, po czym szybko zagniatamy na ciasto, zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut. 

2. Po tym czasie naszą masę przekładamy do formy na tartę 31cm i dociskamy do dna i brzegów - najlepiej przy pomocy np. łyżki, żeby ciasto miało jak najmniejszy kontakt z ciepłymi rękami. Spód dziurkujemy widelcem. Wkładamy do lodówki na czas rozgrzewania piekarnika.

3. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Na ciasto nakładamy papier do pieczenia, a na papier wysypujemy ryż lub fasolę (ja użyłam ryżu), żeby ciasto nam nie urosło w trakcie pieczenia. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 15 minut. Po tym czasie ściągamy papier razem z ryżem i pieczemy jeszcze 12 minut. Wyciągamy i odstawiamy do ostygnięcia.

4. Przygotowujemy masę. Żelatynę zalewamy odrobiną zimnej wody i odstawiamy do napęcznienia. W kąpieli wodnej rozpuszczamy białą czekoladę. Zdejmujemy z ognia, miseczkę cały czas trzymając na garnku z ciepłą wodą. W drugim garnuszku podgrzewamy śmietanę z żelatyną do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny. Małym strumieniem dodajemy do białej czekolady, cały czas mieszając. Następnie (miska nadal powinna znajdować się na garnku z ciepłą wodą!) powoli dodajemy mleko skondensowane, cały czas mieszając. Odstawiamy na bok do lekkiego przestygnięcia. 

5. Kilka kostek (ja użyłam 4+4) mlecznej i gorzkiej czekolady ucieramy na tarce o małych oczkach. Połowę dodajemy do naszej masy i delikatnie mieszamy. Masę wylewamy na spód i wstawiamy do lodówki na min. 3 h. Po tym czasie wyciągamy i posypujemy pozostałą czekoladą. Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Świetny i ciekawy wpis! :)

    Pozdrawiam

    ____________
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym z wieeeelkim apetytem:)) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zjadłabym i nie zostawiła ani jednego okruszka :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie takie mleko mają nawet w Biedronce :)
    Tarta wygląda smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mleko skondensowane slodzone czy nie slodzone?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: