wtorek, 24 czerwca 2014

Śniadanie do łóżka - jajka zapiekane ze szpinakiem


Składniki (dla dwóch osób):
szpinak mrożony 250g
1 łyżka masła (najlepiej klarowanego)
2 jajka
śmietanka Cremefine
ser do posypania (opcjonalnie)
sól (ja użyłam himalajskiej)
pieprz, gałka muszkatołowa mielona 
suszony czosnek (5-6 płatków)

1. Na patelni rozpuszczamy masło, wrzucamy szpinak i rozmrażamy. Dodajemy czosnek i szczyptę soli. Podsmażamy do momentu, gdy wyparuje nadmiar wody. Odstawiamy do częściowego ostygnięcia.

2. Szpinak przekładamy do kokilek, tworząc po środku dziurę na jajko. Delikatnie wbijamy po jednym jajku do każdej z kokilek. Doprawiamy gałką muszkatołową, pieprzem i solą. Śmietankę małą łyżeczką nakładamy dookoła żółtka (żółtko ma pozostać widoczne), ewentualnie na śmietance układamy utarty ser żółty.

3. Jajka zapiekamy 10-12 minut w 200 stopniach. Podajemy z pieczywem. Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. ELEGANCKO !! TEŻ BYM TAK CHCIAŁA ..;) ZAPRASZAM NA WYBORNE NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM ZAPIEKANE:POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/05/wyborne-nalesniki-pod-beszamelem.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: