sobota, 14 czerwca 2014

Letnia sałatka - bób z marchewką i bekonem


Składniki (dla dwóch osób):
1/2 woreczka bobu
1 marchewka
3 plastry wędzonego boczku
1 łyżeczka cukru
3 łyżeczki soli
     + sos (3 łyżki śmietany 18%, 1 ząbek czosnku)

1. Bób wrzucamy do osolonej i posłodzonej cukrem wrzącej wody. Gotujemy 15 - 20 minut. Odcedzamy, przelewamy zimną wodą i obieramy (nie jest to konieczne, ponieważ łupinki są bardzo zdrowe, ale ja ich wyjątkowo nie lubię :))

2. W czasie gdy nasz bób się gotuje, przygotowujemy resztę składników. Przy pomocy obieraczki, wycinamy z marchewki "makaron". Bekon smażymy na patelni bez dodatku tłuszczu (nie ma potrzeby dodawania, ponieważ bekon jest bardzo tłusty) aż się zarumieni i odsączamy na ręczniku papierowym. Odstawiamy do ostygnięcia.

3. Na tłuszczu pozostałym ze smażenia bekonu przygotowujemy sos. Wrzucamy ząbek czosnku przeciśnięty przez praskę i podsmażamy, uważając, aby się nie spalił. Dodajemy śmietanę i cały czas mieszając, smażymy jeszcze przez minutę. Sos przelewamy na talerzyk i odstawiamy do ostygnięcia.

4. Na talerzu układamy marchewkowy makaron, bób bez łupinek i pokruszony bekon. Sos podałam obok, ponieważ jest mocno czosnkowy i każdy powinien go nakładać wedle uznania. Smacznego! :)

Wskazówka: do sosu można również dodać świeżą pietruszkę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: