piątek, 5 lutego 2016

Babeczki z kremem z masła orzechowego

Pyszne, mięciutkie, rozpływające się w ustach babeczki czekoladowe z kremem z masła orzechowego, bez żadnych spulchniaczy. Mniam <3 Babeczki przygotowałam wspólnie z moją Mamusią podczas wspaniałego rodzinnego weekendu :) Zapraszam do przygotowań!


Składniki na 9-10 babeczek:

1 tabliczka gorzkiej czekolady
100 g masła (pół kostki)
100 g cukru
3 jajka, żółtka oddzielone od białek
50 g mąki

Składniki na krem:

100 ml schłodzonej śmietanki 30%
200 g serka mascarpone
2 łyżki cukru pudru

CZAS PRZYGOTOWANIA: 40 MIN +studzenie
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Masło i czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej, odstawiamy na bok do wystudzenia. Białka ubijamy na sztywną pianę. Nie przerywając ubijania, dodajemy kolejno żółtka, mąkę, cukier i czekoladę z masłem. Ubijamy jedynie do połączenia składników.

2. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni Celsjusza z termoobiegiem. Foremkę na babeczki wykładamy papilotkami. Do każdej papilotki wykładamy jedną czubatą łyżkę masy (masy powinno wystarczyć na 9-10 babeczek). Wkładamy do piekarnika i pieczemy ok. 25 minut. Wyciągamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.

3. Śmietankę ubijamy, pod koniec ubijania dodajemy cukier puder. Zmniejszamy obroty do minimum i łyżka po łyżce dodajemy masło orzechowe, a następnie serek mascarpone. Za każdym razem bardzo dokładnie miksujemy. Gotowy krem przekładamy do rękawa cukierniczego i dekorujemy nim babeczki. Smacznego! :)



1 komentarz:

  1. Bardzo apetyczne babeczki, a krem musiał smakować obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: