wtorek, 27 października 2015

Mus jaglany na przeziębienie

No i stało się - jestem chora :( Na szczęście z pomocą przyszła mi kasza jaglana, którą powinno się jeść pod różnymi postaciami podczas choroby, oraz mocno rozgrzewające przyprawy korzenne <3 Kasza jaglana podana jako mus sprawdza się fantastycznie w przypadku bolącego, spuchniętego gardła, bo po prostu można ją przełknąć :) Zapraszam do przygotowań!


Składniki na 2 małe porcje:

1/4 szklanki kaszy jaglanej
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki mleka
1 łyżeczka sezamu
1/2 cm imbiru
1/4 łyżeczki cynamonu
szczypta kardamonu
1 główka goździka
2 łyżeczki miodu
1/2 gruszki

Dodatkowo:

szczypta cynamonu do posypania
kilka plasterków gruszki do ozdoby
łyżeczka sezamu do posypania

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Kaszę przepłukujemy wrzątkiem. W małym garnuszku doprowadzamy do wrzenia wodę z mlekiem, wsypujemy kaszę, zmniejszamy ogień. Dodajemy obrany kawałek imbiru, cynamon, goździk i kardamon. Gotujemy około 15 minut, aż kasza wchłonie cały płyn.

2. W misie blendera umieszczamy ugotowaną kaszę, 2 łyżeczki miodu i 1/2 gruszki. Miksujemy aż do uzyskania jednolitego, gładkiego musu.

3. Do kubeczków nakładamy mus, posypujemy szczyptą cynamonu i sezamem, dekorujemy kawałkami gruszki. Na zdrowie! :)

6 komentarzy:

  1. nie dość, że leczy to jeszcze smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. życzę powrotu do zdrowia, mam nadzieję, że taki pyszny koktajl pomoże ci wyjść z choroby :D
    Trzymam za zbawienne działanie kaszy jaglanej :p

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny przepis, w dodatku mogę sobie łatwo zweganizować :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobione, zjedzone. Bardzo dobre tylko jak na mój gust za słodkie wiec kolejnym razem dam tylko 1 łyżeczkę miodu. Dzięki za przepis😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że smakowało :) :) Ja lubię słodziutkie, stąd te dwie łyżeczki ;)

      Usuń
  5. Pyszne- uwielbiam na kolację :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: