niedziela, 5 kwietnia 2015

Sernik Babci Krysi


Składniki na kwadratową formę o boku 24 cm:

1 kg sera półtłustego, odciśniętego
300 g cukru pudru
250 g masła
10 jajek
1 op. cukru wanilinowego
50 g skórki pomarańczowej
100 g rodzynek
garść posiekanych orzechów włoskich

Składniki na polewę:

250 g serka mascarpone
sok z 1/2 cytryny
3 łyżki cukru pudru (lub do smaku)

Dodatkowo:

masło do wysmarowania formy
wiórki kokosowe do posypania formy


CZAS PRZYGOTOWANIA: 70 MIN +chłodzenie
POZIOM TRUDNOŚCI: ŚREDNI


1. Formę dokładnie smarujemy masłem i posypujemy wiórkami kokosowymi. Ser przepuszczamy RAZ przez maszynkę do mięsa wraz z masłem. Jajka ubijamy z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym na puszystą jasną masę. Cały czas ubijając, łyżka po łyżce dodajemy ser. Miksujemy jedynie do połączenia składników. Wsypujemy skórkę pomarańczy, rodzynki i orzechy włoskie i dokładnie mieszamy. Przelewamy do formy.

2. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni Celsjusza. Sernik pieczemy ok. 60 minut, aż środek będzie sprężysty, a krawędzie zarumienione. Wyciągamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia.

3. Wszystkie składniki na polewę dokładnie ze sobą mieszamy. Wykładamy na wystudzony sernik, wyrównujemy, ewentualnie dekorujemy skórką pomarańczy i/lub migdałami. Wkładamy do lodówki na co najmniej 2 godziny, a najlepiej na całą noc. Smacznego! :) 


1 komentarz:

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: