środa, 11 lutego 2015

Currywurst, czyli przysmak kuchni niemieckiej

Przepis na niemiecki "fastfood", czyli kiełbaski w pomidorowym sosie curry. W Berlinie knajpki z tym przysmakiem można znaleźć właściwie na każdej ulicy. Ja jem za każdym razem, gdy tam jadę :) Przygotowanie jest bardzo proste i szybkie. Przepis znalazłam na stronie 'Kulinarne Inspiracje'. Zapraszam do przygotowań!


Składniki dla dwóch osób:

4 małe kiełbaski (użyłam chudych śląskich)
1 łyżka oleju
1 mała cebula, pokrojona w piórka
200 ml ketchupu (3/4 szklanki)
100 ml wody
1/2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżka octu z białego wina
1 łyżka miodu
1/2 łyżki sosu Worcestershire (opcjonalnie)
1 łyżka przyprawy curry
szczypta pieprzu cayenne

Dodatkowo:

curry do posypania potrawy

CZAS PRZYGOTOWANIA: 25 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. W garnku z grubym dnem rozgrzewamy olej i wrzucamy cebulkę. Podsmażamy aż do zeszklenia, około 5 minut. Dodajemy koncentrat, wodę i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy ketchup, miód i ocet, mieszamy i gotujemy pod przykryciem 15 minut. Po tym czasie dodajemy łyżkę przyprawy curry, szczyptę pieprzu cayenne i 1/2 łyżki sosu Worcestershire (nie jest konieczny, ale pozostawia ciekawy posmak).

2. W między czasie na patelni porządnie przesmażamy kiełbaski - muszą być złociste i chrupiące.

3. Na półmisek wykładamy przygotowany sos, na niego kładziemy kiełbaski, a całość posypujemy od serca przyprawą curry (ja dodałam 4 szczypty, więc coś około 2 łyżeczek). Podajemy z chlebem lub frytkami. Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. Świetny jest ten Twój sosik. Ja dodatkowo połączyłem go z makaronem orkiszowym akurat z Makaronów Polskich i wyszedł rewelacyjnie. Wszyscy w domu zachwalają moje danie a to przecież było możliwe dzięki Twoim przepisom :) Jeszcze raz dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za dodanie smakowitego przepisu do akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proste i smaczne danie, niemiecka klasyka kuchnii, znów poczułem się jak w Berlinie :) Zrobiłem je z grilowanymi kiełbaskami i ćwiartkami ziemniaków pokrapianymi oliwą i miodem i ziołami prowansalskimi, pycha... Polecam. Dziękuje za wspaniały przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Olbrzymi sukces kulinarny. Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...