wtorek, 8 lipca 2014

Warzywa gotowane na parze jako danie główne


Składniki dla 1 osoby (forever alone):
3 młode ziemniaczki
1 marchewka
1 szalotka
1 dymka
szczypior
suszona pietruszka
sól, pieprz
szklanka maślanki (może też być kefir)
 +liście kapusty pekińskiej 
(jeżeli przyrządzacie w parowniku bambusowym tak jak ja)

1. Ziemniaki dokładnie myjemy i "szorujemy". Kroimy na połówki. Marchewkę kroimy na kawałki, szczypior w paski, a cebulki w krążki. 

2.Jeżeli używacie parownika bambusowego, wyłóżcie dno liśćmi kapusty pekińskiej, jeśli nie -  pomińcie tę czynność :). Teraz układamy ziemniaki, marchew i cebulę w parowniku. Posypujemy szczypiorem i natką pietruszki, na koniec doprawiamy solą i pieprzem. gotujemy na parze 25 minut. Podajemy ze szklanką maślanki :)

Rada: Tak przygotowane ziemniaczki fantastycznie smakują z burakami (ja niestety nie miałam...) Jeżeli dodajecie buraki, dodajcie  również więcej liści kapusty pekińskiej na dno parownika - w przeciwnym razie parownik nieodwracalnie zmieni kolor na różowy (ale może nie wszystkim to przeszkadza :) )

TUTAJ  znajdziecie instrukcję jak przygotowywać mięsa i warzywa na parze :)

1 komentarz:

  1. Cześć!
    Zostałaś nominowana do konkursu LBA, dowiedz się więcej na http://zosiaoffical.blogspot.com
    Pozdrawiam :*
    P.s Świetny post i blog :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: