czwartek, 27 sierpnia 2015

Szarlotka japońska

Dzisiaj przedstawiam przepis na szarlotkę japońską - nazwa jest mocno myląca, bo ciasto prawdopodobnie nie ma nic wspólnego z Japonią, a dodatkowo to w zasadzie makowiec z dodatkiem jabłka :) Na początku trochę się go obawiałam, jednak niepotrzebnie - ciasto w smaku okazało się zachwycające - mocno makowe, a do tego niesamowicie mięciutkie i wilgotne za sprawą jabłek. Przepis pochodzi ze starego zeszytu z przepisami mojej Ukochanej Babci, odrobinę go zmodyfikowałam. Zapraszam do przygotowań!


Składniki na formę o średnicy 24 cm:

125 g miękkiego masła
200 g cukru pudru
150 g mielonego maku
4 jajka, żółtka oddzielone od białek
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
5 łyżek kaszki manny
garść ulubionych bakalii
300 g jabłek, startych na dużych oczkach

Składniki na polewę:

60 g masła
1 czubata łyżka kakao
1/4 szklanki cukru
1 łyżka wody

CZAS PRZYGOTOWANIA: 70 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1.  Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni Celsjusza. Masło ucieramy z cukrem pudrem aż do uzyskania jednolitej jasnej masy, a następnie do dajemy po 1 żółtku. Nie przerywając ubijania, dodajemy mak, kaszkę manną i proszek do pieczenia. Dodajemy utarte jabłka i bakalie, mieszamy. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy do makowej masy i delikatnie mieszamy. Masę wylewamy do formy o średnicy 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia (lub do formy silikonowej, wtedy bez papieru), wyrównujemy i wkładamy do piekarnika. Pieczemy 50 minut, wyciągamy i odstawiamy do ostygnięcia.

2. Wszystkie składniki na polewę umieszczamy w garnuszku. Podgrzewamy na średnim ogniu do całkowitego rozpuszczenia cukru, co jakiś czas mieszając. Ciepłą polewę wylewamy na ciasto, odstawiamy do całkowitego zastygnięcia. Ciasto możemy dodatkowo udekorować bakaliami lub migdałami. Gotowe! :)




6 komentarzy:

  1. W takim razie skąd ta nazwa :) haha
    Ciasto musi być bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  2. zakochałam się w przepisie! Wszystko co japońskie ma u mnie ogromnego plusa :D

    OdpowiedzUsuń
  3. no proszę,takiego ciasta jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota! W zeszycie mojej babci tez widnieje przepis na taka "szarlotkę" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. to jest pychota

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne! Wczoraj wypróbowałam. Ciasto wilgotne, aromatyczne. Użyłam gotowej masy makowej z bakaliami.Dodałam orzechy i migdały bo takie lubie. Na pewno zrobię je na Boże Narodzenie.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: