wtorek, 6 stycznia 2015

Napój najlepszy przy problemach żołądkowych

Ten napój podawała mi babcia i mama, gdy chorowałam na grypę żołądkową lub zatrucie pokarmowe. Ostatnio sobie o nim przypomniałam przy podobnych problemach. O napiciu się wody w celu nawodnienia mogłam zapomnieć, a o zjedzeniu czegokolwiek nie było mowy. Gdy wydawało mi się, że mój żołądek już nigdy niczego nie przyjmie, zaczęłam pić małymi łyczkami ten napój - około 1 mały łyczek na 10 minut. Po godzinie poczułam się lepiej. Dlaczego to działa? Nie mam pojęcia :) Jednak nie ma to jak stare babcine sposoby.


Składniki na jeden kubek: 1/2 szklanki gorzkiej czarnej herbaty, parzonej max 1 min, sok z 1 średniej pomarańczy, szczypta soli.

Wszystkie składniki łączymy w kubku, czekamy aż napój osiągnie temperaturę pokojową. Pijemy małymi łyczkami (około 1 łyk na 10 minut) lub w skrajnych przypadkach małymi łyżeczkami. Na zdrowie!

11 komentarzy:

  1. Super! Na pewno spróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już nie mogę się doczekać grypy żołądkowej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciesze sie ze sie z nami tym dzielisz jestes super

    OdpowiedzUsuń
  5. Swietne i proste w wykonaniu przepisy ,dostepne skladniki.Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy przepis,grypa żołądkowa to okropna zmora,gdy się przydarzy to na pewno wypróbuję.A czy mogą to pić małe dzieci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy jak małe :) Mi mama podawała ten napój głównie jak byłam mała i grypy żołądkowe znosiłam wyjątkowo źle

      Usuń
  7. Właśnie cierpię z powodu tej grypy. Noc wigilijna spędzona w toalecie, 1 Dzień Świąt również masakra. Dziś leżę i odpoczywam. Zaraz wstanę i zrobię napój. Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawe... Na poprawienie trawienia, po ciężkim świątecznym jedzeniu polecam także herbatkę z imbiru :)
    https://czerpiacznatury.blogspot.com/2017/11/rozgrzewajacy-imbir-dzialanie-wlasciwisci-zastosowanie.html

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: