sobota, 17 stycznia 2015

Grzane wino z kawałkami jabłek i pomarańczy

Dzisiaj miałam przyjemność ponownie uczestniczyć w warsztatach kulinarnych w Culinary Atelier by Roszak prowadzonych przez Szefa Kuchni, Tomasza Roszaka. Atmosfera jak zwykle była cudowna- spędzenie kilku godzin z ludźmi, którzy mają takiego samego bzika na punkcie gotowania jak ja, jest wręcz terapeutyczna ;) Przygotowaliśmy wiele wspaniałych potraw z wołowiny (o czym w następnym poście :)), słodko-słono-pikantny deser z  karmelizowanymi brzoskwiniami i pyszne, rozgrzewające i aromatyczne grzane wino - przepis na nie znajdziecie na dole. Zapraszam do przygotowań!


Składniki:

700 ml czerwonego wina wytrawnego
1 pomarańcza
1 jabłko
4 goździki 
szczypta imbiru
2-3 łyżeczki przyprawy piernikowej

CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

Przygotowanie: Jabłko i pomarańczę obieramy. Jabłko kroimy w drobną kostkę, a pomarańczę filetujemy. Wszystkie składniki umieszczamy w garnuszku, mieszamy i wstawiamy na mały ogień. Podgrzewamy do temperatury ok. 60-80 stopni (10 minut), nie doprowadzając do wrzenia. Jeżeli zagotujemy, wyparuje alkohol. Zdejmujemy z ognia, przelewamy do kubeczków (najlepiej bez goździków) i podajemy. Smacznego! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: