poniedziałek, 20 października 2014

Penne z sosem z anchois

Zapraszam na włoski obiad pełen pięknych zapachów i aromatów - makaron penne z passatą pomidorową, białym winem i filecikami anchois :) 


Składniki (3-4 porcje):
400 g makaronu penne
6 filecików anchois
1/2 szklanki passaty pomidorowej
1 średnia cebula
1 ząbek czosnku
1/4 szklanki białego wina
łyżka posiekanych listków bazylii
1 gałązka rozmarynu
1 łyżka oliwy
100 g żółtego sera w kostce (ja użyłam ementalera)
sól, pieprz

CZAS PRZYGOTOWANIA: 15 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Do garnuszka wlewamy passatę pomidorową i wino. Doprowadzamy do wrzenia, mieszamy i odstawiamy na bok. Cebulę i anchois kroimy w kostkę, czosnek i bazylię drobno siekamy. 

2. Na patelni rozgrzewamy oliwę, wrzucamy cebulę i czosnek - smażymy do zeszklenia. Dodajemy bazylię, anchois, igiełki rozmarynu i doprawiamy solą i pieprzem (mniej więcej po 1 łyżeczce). Całość dodajemy do passaty z winem i podgrzewamy na niewielkim ogniu przez 10 minut (nie doprowadzamy do wrzenia!).

3. W osobnym garnku przygotowujemy makaron zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. Odcedzamy i wykładamy na talerze - NIE przelewamy zimną wodą. Na makaron kładziemy garść startego sera, a na wierzch wykładamy po 1-2 łyżki sosu. Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. idealna propozycja dla takiej makaroniary jak ja :D wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: