czwartek, 19 marca 2015

Kruche ciastka z dżemem


Składniki na ok. 30 ciasteczek:

300 g masła
180 g drobnego cukru
1 jajko
460 g mąki
ulubiony dżem

CZAS PRZYGOTOWANIA: 30-40 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Przy pomocy miksera ucieramy masło razem z cukrem na gładką, jasną masę. Wbijamy jajko, miksujemy. Dodajemy mąkę i zagniatamy jednolite ciasto.

2. Z ciasta formujemy kuleczki o średnicy około 2 cm i lekko zgniatamy. Układamy w niewielkich odstępach na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Kciukiem robimy wgłębienie, wykładamy około pół łyżeczki dżemu na ciasteczko (ja użyłam dżem malinowy i brzoskwiniowy). Wkładamy do lodówki na czas rozgrzewania piekarnika.

3. Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni. Ciasteczka pieczemy 18-23 minuty, aż lekko się zarumienią. Wyciągamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Smacznego! :)


Przepis pochodzi z magazynu 'Moje Gotowanie'

2 komentarze:

  1. Jakie śliczne maleństwa! Niby miałam robić na święta rogaliki.. Ale jednak chyba się poważnie zastanowię nad tymi ciachami :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: