czwartek, 8 października 2015

Jaglanka o smaku szarlotki - krótki film instruktażowy

Kasza jaglana była dla mnie do tej pory na czarnej liście. Nie ważne czy na słodko, czy na słono - nie mogła mi przejść przez gardło. W końcu udało mi się opracować taki przepis, że kasza nie tylko wydaje mi się jadalna, ale jest naprawdę bardzo smaczna :) Poniżej przedstawiam przepis na pyszną śniadaniową jaglankę z dodatkiem aromatycznych korzennych przypraw i jabłka. Zapraszam do przygotowań!



Składniki na 2 porcje:

165 ml mleka kokosowego (mała puszka)
3/4 szklanki mleka lub wody
1/2 szklanki kaszy jaglanej (100g)
2 łyżki syropu klonowego
1 jabłko
1 cytryna
3 owsiane ciasteczka
2 łyżeczki masła
2 szczypty cynamonu 
1 szczypta imbiru
2 goździki

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Kaszę wsypujemy na sitko i dokładnie przelewamy wrzątkiem. Odstawiamy na bok.

2. W garnku umieszczamy mleko (lub wodę) i mleczko kokosowe, doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy kaszę, syrop klonowy, szczyptę cynamonu, szczyptę imbiru i 2 goździki. Zmniejszamy ogień i gotujemy ok. 15 minut, często mieszając, aż kasza wchłonie cały płyn. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy na bok.

3. Jabłko kroimy wraz ze skórką w drobną kostkę. Masło rozpuszczamy na patelni, wrzucamy jabłko, doprawiamy szczyptą cynamonu i smażymy kilka minut, aż jabłka zmiękną. 

4. Do miseczek nakładamy kaszę, na nią wykładamy podsmażone jabłka. Całość posypujemy pokruszonymi ciasteczkami owsianymi. Smacznego! :)


Jesienne słodkości!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: