sobota, 24 stycznia 2015

Tarta francuska z kurczakiem i brokułami

Ciasta francuskiego ciąg dalszy :)

Niestety nadal nie za bardzo mogę wychodzić z łóżka, więc przygotowywane przeze mnie dania muszą się praktycznie same robić :) Dzisiaj zapraszam na wytrawną tartę na cieście francuskim z kurczakiem i brokułami (można zastąpić kalafiorem, co kto woli), z mnóstwem aromatycznych przypraw.


Składniki na jedną tartę:

opakowanie ciasta francuskiego
2 pojedyncze piersi z kurczaka
300 g brokułów pokrojonych w drobne różyczki
2 jajka
200 g kwaśnej śmietany
1 łyżeczka ziół prowansalskich
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
2 łyżeczki soli
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka pieprzu
2 łyżki oleju
szczypta bazylii
1 łyżka tartego parmezanu

CZAS PRZYGOTOWANIA: MAX 60 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Kurczaka oczyszczamy, kroimy w kostkę. W misce łączymy łyżeczkę soli, ziół prowansalskich i pieprzu, zalewamy olejem i wkładamy kurczaka. Dokładnie mieszamy i odstawiamy na bok na 20 minut.

2. Brokuły gotujemy we wrzącej wodzie z łyżeczką cukru i łyżeczką soli do miękkości. Odcedzamy i odstawiamy do ostygnięcia. Kurczaka smażymy do zarumienienia i odstawiamy do ostygnięcia.

3. Z ciasta wycinamy koło (u mnie 25 cm) i wyklejamy nim formę do tarty (u mnie 20 cm), nakłuwamy widelcem. Z resztek ciasta wycinamy paski, które trafią na wierzch tarty. 

4. W misce dokładnie mieszamy śmietanę z jajkami, doprawiamy gałką muszkatołową i bazylią. Wrzucamy kurczaka i brokuły, mieszamy i wykładamy równomiernie na ciasto francuskie. Na wierzch przyklejamy paski z ciasta, całość posypujemy parmezanem. Pieczemy 30-35 minut w 200 stopniach. Przed podaniem odstawiamy do lekkiego przestygnięcia. Smacznego!

Uwagi: Każda wytrawna tarta/zapiekanka/lasagne najlepiej smakuje całkowicie ostudzona, a następnie odgrzewana :)



Przepis bierze udział w akcjach:
Zimowy ObiadTarta słodka czy wytrawna?

6 komentarzy:

  1. Ostatnio robiłam tartę z kurczakiem, ale na cieście kruchym. Spróbuję teraz wykorzystać ten Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakieś cienkie to ciasto, nie ufam temu przepisowi. Ani jednego jajka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie są dwa jajka :)
      Ciasto francuskie kupuję gotowe, tak właśnie wygląda

      Usuń
  3. Wygląda super , i składniki w moim guście . Jutro idę po ciasto , a resztę mam .Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio robiłam tartę z kurczakiem, ale na cieście kruchym. Spróbuję teraz wykorzystać ten Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z kurczakiem jest mega, naprawdę:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: