piątek, 12 grudnia 2014

Kotlet jagnięcy w posypce ze świeżych ziół i pistacji

Składniki dla dwóch osób:

2 kotlety jagnięce
masło klarowane
2 łyżki musztardy (u mnie Dijon)
pomidorki koktajlowe
oliwa z oliwek
sos octowy owocowy (u mnie figowy)

Składniki na posypkę:

1 łyżka drobno posiekanej bazylii
1 łyżka drobno posiekanego rozmarynu
1 łyżka bułki tartej
1/2 łyżki drobno posiekanego tymianku
1 łyżka drobno posiekanych pistacji
odrobina oliwy 
sól, pieprz

Składniki na puree:

3 ziemniaki
1/2 selera
1 łyżka masła
2 łyżki mleka
szczypta gałki muszkatołowej

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20-30 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŚREDNI

1. Kotlety jagnięce płuczemy, osuszamy i smażymy na złoto na maśle klarowanym (kilka minut z każdej strony). Zdejmujemy z patelni i odstawiamy do ostygnięcia.

2. Wszystkie składniki posypki mieszamy na talerzu. Kotlety smarujemy musztardą przy pomocy pędzelka i obtaczamy w posypce. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy około 10 minut. Wyciągamy i odstawiamy na kilka minut, żeby mięso odetchnęło.

3. Ziemniaki i seler obieramy i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości. Ugniatamy z masłem i mlekiem, doprawiamy gałką muszkatołową.

4. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy. Wrzucamy pomidorki i smażymy, aż popęka skórka.

5. Na talerzu układamy mięso, puree i pomidorki. Pomidorki polewamy sosem octowym, a ziemniaki i mięso odrobiną oliwy z oliwek. Smacznego! :)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: