środa, 21 października 2015

Ciasteczka budyniowe

Pyszne i rozpływające się w ustach ciasteczka z dodatkiem budyniu <3 Przepis znalazłam na blogu Zjem To. Zapraszam do przygotowań!


Składniki na 16-20 ciasteczek:

110 g mąki pszennej
1 op. budyniu waniliowego (40g)
50 g cukru pudru
125 g miękkiego masła

CZAS PRZYGOTOWANIA: 75 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. W misie miksera umieszczamy masło i cukier puder. Miksujemy, aż masa zmieni kolor na jasny. W dwóch partiach dodajemy mąkę wymieszaną z budyniem. Miksujemy kilka minut, aż składniki dokładnie się połączą. Przykrywamy kawałkiem folii i wstawiamy do schłodzenia do lodówki na godzinę.

2. Piekarnik rozgrzewamy do 170 stopni Celsjusza. Blat posypujemy obficie mąką, wykładamy ciasto i wałkujemy na grubość około 3-4mm. Przy pomocy foremki lub szklanki wycinamy ciasteczka. Układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do piekarnika na ok. 15 minut, aż krawędzie ciasteczek ładnie się zarumienią. Wyciągamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Gotowe! :)

Do dekoracji ciasteczek użyłam maty silikonowej od firmy SEMPRE. Na rozwałkowane ciasto położyłam matę silikonową dekoracją do dołu i przewałkowałam jeszcze dwa razy. Dzięki temu uzyskałam efekt uroczej, malutkiej koronki :) Matę można kupić na stronie CUKIETERIA.



5 komentarzy:

  1. Cudna dekoracja!
    A ciasteczka budyniowe są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie można kupić matę do odciskania takich kształtów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Między innymi na stronie http://www.cukieteria.pl/ :)

      Usuń
  3. Prześliczne ciasteczka,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam je wczoraj. W smaku są super! Jednak moje wyszły zbyt kruche, wręcz się rozsypują w palcach, za to mają minus :(

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: