niedziela, 8 lutego 2015

Najprostsze ciasteczka maślane

Są to chyba najprostsze ciasteczka jakie w życiu przyszło mi robić :) Po upieczeniu są delikatne, kruche, z wyraźną nutą masełka, dosłownie rozpływają się w ustach, a dodatkowo są takie urocze :) Przepis znalazłam na stronie 'Moje Wypieki'. Zapraszam do pieczenia!


Waniliowe ciasteczka maślane (10-12 sztuk):

60 g zimnego masła, pokrojonego w drobną kostkę
70 g mąki pszennej
1 1/2 łyżki cukru pudru
kilka kropli aromatu waniliowego

Kakaowe ciasteczka maślane (10-12 sztuk):

60 g zimnego masła, pokrojonego w drobną kostkę
60 g mąki pszennej
10 g kakao
2 łyżki cukru pudru
kilka kropli aromatu waniliowego

CZAS PRZYGOTOWANIA: 20 MIN
CZAS CHŁODZENIA: 20 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Wszystkie składniki na ciasteczka zagniatamy szybko w jednolitą masę, formujemy kulkę, zawijamy w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki na 20 minut.

2. Piekarnik rozgrzewamy do 200 stopni (góra-dół). Z ciasta formujemy kuleczki mniejsze od orzecha włoskiego i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Zgniatamy przy pomocy widelca, tworząc charakterystyczny wzorek. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 15 minut. Wyciągamy i odstawiamy do całkowitego ostygnięcia. Gotowe! :)


Uwagi: Ciasteczka można przechowywać w szczelnym pojemniku lub puszce do 7 dni.




Przepis bierze udział w akcji:

Karnawałowe Słodkości!

14 komentarzy:

  1. Pyszne, maślane i szybkie ;-) idealne na słodkości dla małej pociechy lub niezapowiedziana niedzielną wizytacje ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, robi się je bardzo szybko, a składniki na nie przeważnie każdy ma szafce :) I po prostu nie mogą się nie udać!

      Usuń
    2. A jakie masło najlepiej?

      Usuń
    3. Ja używam najwyklejszego, masło extra :)

      Usuń
  2. Maślany aromat, to jeden z lepszych smaków , tego się nie da niczym zastąpić :) Uwielbiam takie ciacha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są wspaniałe :) Już wyjadłam połowę, a nie minęło nawet pół dnia od ich przygotowania ;)

      Usuń
  3. uwielbiam takie, wyglądają pięknie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam wypróbować przepis w domu :)

      Usuń
  4. Słodkie maluszki :-) Pięknie Ci wyszły. Zapisuję przepis do przetestowania!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj piekłam te ciasteczka wyszły świetnie tylko spaliły mi się ;-; Ja głupia przeczytałam że trzeba piec 20 minut a nie 15 kakaowe to węgielki były. Ale jeszcze zrobię tylko tym razem dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Można zrobic je z dziurka z dzemem czy może spowodować to jakies negatywne skutki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie będzie żadnych negatywnych skutków :)

      Usuń
    2. Dzięki za szybka odpowiedz ;) w sobotę biorę sie do pieczenia :)

      Usuń
  7. robię któryś raz z kolei , są genialne :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: