niedziela, 8 marca 2015

Babka z marcepanem i ricottą

Pyszna, mięciutka, rozpływająca się w ustach <3 babka z dodatkiem sera ricotta oraz marcepanu :)


Składniki:

1 1/2 szklanki mąki
100 g miękkiego masła
250 g sera ricotta
100 g marcepanu
1/2 szklanki brązowego cukru
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
szczypta soli
1/2 łyżeczki aromatu waniliowego

Polewa (opcjonalnie):

90 g śmietanki 30%
90 g gorzkiej lub mlecznej czekolady

CZAS PRZYGOTOWANIA: 70 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŚREDNI

1. Masło ucieramy razem z cukrem na puszystą masę. Dodajemy ricottę, jajka, aromat waniliowy i drobno pokruszony marcepan, cały czas ucierając. W drugiej misce łączymy mąkę, sól i proszek do pieczenia. Przesypujemy do serowej masy i krótko miksujemy jedynie do połączenia składników. 

2. Piekarnik rozgrzewamy do 180 stopni. Formę do babki natłuszczamy i posypujemy bułką tartą, mąką lub kaszą manną. Do formy wlewamy przygotowane ciasto. Wkładamy do piekarnika i pieczemy 50 minut. Pozostawiamy do ostygnięcia w formie.

3. W małym garnuszku podgrzewamy śmietankę. Gdy będzie gorąca, zdejmujemy z ognia, wrzucamy pokruszoną czekoladę i mieszamy, aż do połączenia składników. Polewamy ostygniętą babkę i odstawiamy do zastygnięcia. Całość możemy ozdobić posiekanymi migdałami. Gotowe! :)


Wielkanocne Wypieki

5 komentarzy:

  1. O mniam, wygląda naprawdę kusząco :)

    OdpowiedzUsuń

  2. Dałam wszystko jak w przepisie niestety wyszedł zakalec :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi to słyszeć, nie wiem co mogło pójść nie tak :(

      Usuń
    2. Moja babka wyszla na 4cm :( jaka powinna Byc srednica formy? Ja Mam 26 moze zbyt duza...

      Usuń
  3. Babka wyszla na 4 cm :( tez zrobilam jak w przepisie... A jaka srednice powinna miec forma? Moja ma 26, moze zbyt duza...

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: