środa, 10 grudnia 2014

Niebieski tort z masą mascarpone

Z racji tego, że mój Ukochany ma dzisiaj urodziny, przygotowałam dla Niego specjalny tort :) Trzywarstwowy, biszkoptowy, z różnymi odcieniami niebieskiego. Kolor można powiedzieć, że wybrał się sam - przezwisko mojego Ukochanego to Smerf :) Pomysł znalazłam na stronie 'Ciasteczkolandia'. Zapraszam do pieczenia!

Składniki na trzy biszkopty:

1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
3/4 szklanki mąki pszennej tortowej
3/4 szklanki cukru drobnego
szczypta soli
5 jajek (żółtka+białka)
niebieski barwnik (ja użyłam w proszku)

Składniki na masę mascarpone:

330 ml śmietanki 30%
250 g mascarpone
2 łyżki cukru pudru
2 opakowania śmietan-fixu

Opcjonalnie:
kruche biszkopty

1. Zaczynamy od przygotowania biszkoptów. Białka ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Cały czas ubijając, stopniowo dodajemy cukier, a następnie żółtka. Masę przelewamy do trzech miseczek, do każdej dodajemy odrobinę barwnika niebieskiego (do każdej miski trochę więcej). Dokładnie mieszamy, po czym dodajemy do każdej miski po tyle samo mąki. Mieszamy.

2. Dno tortownicy 19-20 cm wykładamy papierem do pieczenia. Wylewamy pierwszą masę i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 160 stopni przez 20 minut do tzw. suchego patyczka. Wyciągamy i zrzucamy na podłogę z wysokości pół metra. Biszkoptowy blat odkrawamy od formy przy pomocy noża. Tak samo przygotowujemy pozostałe blaty. Studzimy.

3. Teraz przygotowujemy masę. Śmietankę ubijamy na sztywno z śmietan-fixem, pod koniec dodajemy cukier puder i mascarpone. 

4. Na paterze kładziemy najciemniejszy blat. Smarujemy masą, kładziemy blat w średnim odcieniu, znów smarujemy masą i kładziemy najjaśniejszy blat. Górę i boki tortu smarujemy masą. Do boku przyklejamy połówki biszkoptów. Wstawiamy na godzinę do lodówki. Smacznego! :)


Przepis bierze udział w akcjach:
Świąteczne słodkości!Wasze pomysły na osłodę jesiennych wieczorów

4 komentarze:

  1. Świetnie wygląda w tych błękitach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Potrzebuję taki biszkopt na dużą formę 35/27 proszę mi powiedzieć ile potrzebuje składników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powiedz mi jak Ty pieklas te biszkopty? Bo ja muszę piec 3razy każdy osobno... i jak mam podzielić np 5 jajek na 3porcje. Z przepisu wynika że rozdzielam to na 3 przed dodaniem mąki Ale nic się nie stanie z tym? Zanim zaczne piec 3 biszkopt to musi stać minimum godzinę.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, ja też piekłam po kolei, nic się nie wydarzyło :) 5 jajek dzielę na 3 porcje dopiero po ubiciu białek, dodaniu cukru i żółtek. Rozdzielam do 3 miseczek, do każdej dodaję mąkę i barwnik, do każdej miseczki trochę więcej barwnika niż do poprzedniej :)

      Usuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: