sobota, 22 listopada 2014

Schab duszony w śmietanie z pieczarkami

Zaczynam podejrzewać, że wcale nie tęsknię za smakami dzieciństwa, tylko za dzieciństwem samym w sobie :) To kolejne już danie z tej kategorii w przeciągu tygodnia. Zapraszam do gotowania!


Składniki:
500 g schabu
1 cebula
350 g pieczarek
1 łyżka oleju
1 op. śmietany 18% (330 g)
100 ml wody + odrobina
2 ziarnka ziela angielskiego
1 łyżka masła
1 liść laurowy
1/2 łyżeczki majeranku
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
sól, pieprz

+ do podania:
kasza gryczana, ogórek kiszony, natka pietruszki

CZAS PRZYGOTOWANIA: OK. 60 MIN
POZIOM TRUDNOŚCI: ŁATWY

1. Mięso myjemy, osuszamy ręcznikiem papierowym i kroimy na cienkie kotlety (mi wyszło 7). Nacieramy solą i pieprzem. Pieczarki obieramy i kroimy w plastry, cebulę w ćwierć-krążki. 

2. Patelnię rozgrzewamy bez tłuszczu, wrzucamy pieczarki, podlewamy je odrobiną wody i odparowujemy. Dodajemy łyżkę masła, cebulę i smażymy do zeszklenia. Przekładamy na talerzyk. 

3. Teraz na patelni podgrzewamy łyżkę oleju i podsmażamy mięso, około 5 minut z każdej strony. Mięso wraz z tłuszczem przekładamy do garnka, dodajemy pieczarki zalewamy śmietaną i 100 ml wody. Doprawiamy majerankiem, gałką muszkatołową, dodajemy ziele angielskie i liść laurowy. Dusimy pod przykryciem 40 minut.

4. Mięso wykładamy na talerz. Sos doprawiamy solą i pieprzem i redukujemy (ale tylko przez chwilę, śmietana bardzo szybko gęstnieje). Jeśli przesadzicie, dodajcie odrobinę wody. Mięso wkładamy z powrotem i mieszamy. Podajemy z kaszą gryczaną i ogórkiem kiszonym, posypujemy natką pietruszki. Smacznego! :)



6 komentarzy:

  1. mi wyszło? mnie! na początku zdania zawsze mnie, w środku mi: wyszło mi. to już jakaś epidemia...

    OdpowiedzUsuń
  2. Śmietana słodka czy kwaśna?

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój schab prezentuje się bardzo apetycznie. Polska kuchnia jest najsmaczniejsza!

    http://zajazdkruszwica.pl/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis przetestowany ☺ pychota !

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi niezmiernie miło, jeśli pozostawisz komentarz. Podziel się swoją opinią, uwagą, radą, lub po prostu pozostaw po sobie ślad :) Jeżeli przygotowałeś potrawę z tego przepisu, prześlij mi zdjęcie na adres dagooshya@gmail.com, a ja je udostępnię :) Dagmara Osowska

To też może Cię zainteresować: